Republiken
Kategori
Allmän information
Lokalitet: Gothenburg
Adress: Storgatan 53 41135 Gothenburg, Sweden
Hemsida: republiken.se/
Anhängare: 598
Recensioner
Facebook -blogg
Vill du också komma på Göteborgs kanske härligaste AW? Kommentera så skickar vi en inbjudan till nästa AW som är nu på onsdag 4/5! Kan du inte den här gången är du varmt välkommen nästa gång!
Igår gjorde vi kundbesök igen och det posades lite. Tack tack tack till @goteborgssymfoniker för dunkande disco och den underbara upplevelsen att för första men förhoppningsvis inte sista gången få dansa sig svettig i Konserthuset.
Vi hade bokstavligen tagit en smäll för våra kunder Vi tror på att lära känna våra kunder och deras affär på djupet för att skapa ett så effektivt samarbete som möjligt. Här är vi på besök hos bästa Fighter Centre och låter dem utmana oss i thaiboxning!
Nyfiken på vad vi gör på dagarna? (LITE iaf väl?) Mest sånt här! @bastasandningstid
Exakt just NU är vår nya sajt live! Hoppas ni är schysstare än gänget här och ger den alla tummar upp. Klicka in på republiken.se ENBART för att se fler roliga klipp och bilder med otroligt on brand romartema.
Att rekrytera rätt är inte lätt. Det här avsnittet bjuder på dos and don’ts för dig som vill attrahera talanger som är rätt för just ditt företag. (Hands up den som inte vill det... ) Spolier alert: Man kommer långt på att leva som man lär. Mycket nöje!
Sa vi att vi jobbar med bRAndInG? Muchas gracias @bastasandningstid
Republiken tog över Palmhuset för en dag. Here's what happened.
Att missa förstudien i ett marknadsföringsprojekt är lite som att fria på första dejten. I det här avsnittet berättar vi mer om vår syn på förstudier. Stort tack till Vinbaren Raffel som lät oss låna deras fina lokaler.
Grattis Göteborg! Just nu söker vi SEM- och paid social-specialister. Men även du som är webbdesigner eller utvecklare är välkommen att höra av dig om du vill bli en del av världens bästa Republik. Inte helt övertygad? Vid anställning får du just nu en toga på köpet!
Hej Paid Social Specialist Republiken växer och vi söker just nu en analytisk och teknisk marknadsförare med fokus på paid social. Är det du eller någon i ditt nätverk? Ansök, dela, tipsa och sprid ordet vidare ... Läs mer om hur det är att jobba med oss och ansök här https://republiken.se/lediga/senior-paid-social-specialist/
Vi har just nu problem med en fågel som är webbutvecklare hos oss. Därför söker vi en erfaren webbutvecklare (en människa) som vill börja jobba på Republiken. Vi ser gärna att du: Är en människa, inte en fågel.... Har minst 5 års erfarenhet som webbutvecklare. Har lång erfarenhet av PHP, mer specifikt WordPress. Känner du för att ersätta fågeln och börja på en byrå där vi siktar på att bli bäst i branschen, men också ha roligast i branschen? Då tycker vi att du ska läsa mer och söka jobbet här: https://republiken.se/lediga-jobb/fullstack-webbutvecklare/
I förra veckans nyhetsbrev lyfte vi Oatlys kampanj 'Varannan Havre'. Det är till tonerna av den svenska klassikern "Just idag är jag stark" som vi får följa skådespelaren Dragomir Mrsic som försöker bryta invanda mönster. Kampanjen handlar om att ta enkla steg till att byta ut komjölk mot havremjölk genom budskapet "Ingen kan göra allt, men alla kan göra hälften".... Ett smart sätt att sänka tröskeln för dem som vill dricka mer växtbaserat, men har svårt att ändra sina vanor. Bra jobbat Oatly!
Vårt nyhetsbrev når varje vecka 500 marknadschefer. Så hur har vi lyckats attrahera så många prenumeranter på knappt ett år? Vi pratar inte om oss själva - istället lyfter vi andra företags marknadsföring.... Tydligt vad mottagaren får - inspirerande Facebookannonser. Inget annat. Konkret - vi visar bilder och beskrivningar av annonserna. Frekvent - skickas ut 1 gång/vecka. På det här sättet får vi kontakt med marknadschefer över hela landet. Ibland har relationerna blivit lika starka som den i videon. Vad vi vet sitter Pontus och Marknadschefen fortfarande och dricker kaffe och pratar om nyhetsbrevet.
Driva konverteringar eller bygga varumärke? Många företag fokuserar all energi på det som ligger närmast köpet, medan andra enbart fokuserar på varumärket. Men i det här fallet finns det faktiskt studier som stödjer "den gyllene medelvägen. I det här avsnittet ger vi en kort, men lite mer nyanserad bild av att sälja på kort och lång sikt. ... Nyfiken på hur ni kan balansera kortsiktiga och långsiktiga marknadsstrategier? Läs rapporten The long and short of it som ligger länkad i kommentarerna.
Vi vill att man ska känna till oss och när man väl köper en båt ska man fråga om det finns en Humphree på båten. Det är då vi når målet med vår marknadsföring - det säger Humphree ABs VD, Hannes Norrgren i vår senaste tillväxtintervju. Humphree är Göteborgsföretaget som möjliggör drömmen om den perfekta båtsemestern. Bolaget har sedan 2018 gjort en otrolig tillväxtresa och gått från ett svenskt exportbolag på 20 anställda till ett bolag med internationell närvaro med 50 ans...tällda. Detta är den sjätte delen i en artikelserie om företag som gjort en bra tillväxtresa.