1. Home /
  2. Businesses /
  3. Purple Me

Kategori



Allmän information

Telefon: +46 31 12 64 13



Hemsida: www.purpleme.se/

Anhängare: 484

Recensioner

Lägg till recension

Facebook -blogg



Purple Me 18.02.2022

Varumärken döms också utifrån hur de handskas med situationer när saker och ting går fel. Och just nu kämpar man för att kommunicera någonting, vad som helst som anknyter till deras företag och epidemin. Några varumärken skickar hjälpsamma e-mails som informerar oss om förändringar i servicen, en relevant rabatt eller en uppdaterad policy. Andra, som byggt en relation med sina kunder och förtjänar rätten till en mer direkt kommunikation med dem, erkänner situationen även om d...et bara innebär att de säger vi befinner oss i detta tillsammans. Sedan har vi den breda majoriteten av varumärken som har dig på en maillista, eftersom du vid något tillfälle köpt någonting från dem, och som sänder vi finns här för dig"-meddelanden. Den här senaste gruppen gör kunderna upprörda. Om du aldrig tagit dig tid att bygga upp någon sorts kundrelation, och du försöker sälja till honom vid varje kontakt, är det säkert att säga följande under rådande omständigheter: - Din bästa kommunikation är ingen kommunikation alls. Men vi har en ännu mer aningslös grupp. Dessa är varumärkena som sänder automatiska säljande meddelanden som om ingenting alls hade hänt. Det finns inte någon regelbok för det nuvarande läget, men detta är ett lärorikt ögonblick för varumärken när de funderar på sin fortsatta hållning när det gäller marknadsföring och kund-engagemang. Lösningen kanske är att förtjäna rätten till kommunikation med dina kunder genom att vara hjälpsam, relevant, informativ, underhållande eller ärligt medkännande.

Purple Me 04.02.2022

Vi lever i en orolig tid. Covid19 sprider sig globalt. Detta lämnar länder under ett hårt tryck med miljoner människor isolerade. Allt för att försöka få kontroll över coronaviruset. Vilken kommer att bli sjukdomens verkliga påverkan på företag och varumärken? Det är frågan som det fortfarande inte finns något svar på, men som hela samhället debatterar.... När företag för två månader sedan uppmärksammade vad som hände i andra länder, började man förbereda planer för det oförutsedda. Dem startade med att titta på vilka begränsningar som kunde förväntas, när det gällde distributionskedjorna av deras produkter. Sedan förberedde man sig för nya beteende och nya krav som regeringar och världshälsoorganisationen skulle utfärda. Men ingenting kunde förbereda oss för detta scenario. De sektorer som är högst kvalificerade och bäst utrustade inom digitaliserade processer kommer att vara de som klarar att ta det avgörande steget. Företag, eller industrier, som ligger långt efter när det gäller digitaliseringen, kommer att vara låsta i denna brist. Detta eftersom det är en ren fysisk brist där nya konsumtionsmönster redan är förutsedda, med en minskad handel genom fysiska kanaler och en ökning via e-handeln. Dem nya digitala möjligheter som öppnats, för att marknadsföra varumärken online, är en angelägenhet för alla. Nästa kvartal är nyckeln till att förstå hur resten av året kommer att utvecklas. Hur blir det med marknadsföring? Tillståndet nu kan leda till en lågkonjunktur i annonsering och reklam. Vissa varumärken funderar säkert på att skära ner i sina budgetar beroende på den globala krisen. Dock, har dem inte råd att försvinna helt från människornas vardagsliv. Streamingtjänster, videospel och vanlig TV är utvalda som de kanaler som de globala varumärkena tror mest på. Det är där man placerar sina resurser, med tanke på att människor förväntas spendera merparten av sin tid hemma. Biografer, affishering på skyltar och radio har identifierats som de sektorer som kommer att påverkas mest negativt. För små och medelstora företag kan sociala medier representera en gyllene möjlighet, eftersom en av lösningarna på krisen är att fokusera på att fortsätta positionera varumärket. Detta eftersom denna kris, precis som andra kriser, kommer att passera och företag måste vara redo för den efterföljande post-krisen. De som använder sociala medier för branding kommer att återhämta sig snabbare. Andra, vars fokus hittills varit att utnyttja sociala medier för försäljning och lead generation, kommer att bli lidande. Dock, har dem möjlighet att använda den här perioden för att ta igen förlorad tid och börja inleda en mer emotionell relation med sina konsumenter.

Purple Me 01.02.2022

Du är inte hjälten. En kritisk verklighet när man kommunicerar i sociala medier är att det inte handlar om dig, ditt företag eller ens ditt meddelande, mycket mindre om dina produkter. Det handlar om din publik. Vi kan alla vara överens om att människor inte vill utsättas för försäljning, varken i verkligheten eller på internet. Vi har bombarderats av publicitet så länge att vi har blivit ganska bra på att blockera det.... De misstag som de flesta gör är att de tror att dem är historiens hjälte, de lägger ut sitt budskap där, i många fall på ett smart sätt. Men uppfattas fortfarande som säljande, eftersom det handlar om dem. De som bygger engagerade följare på sociala medier, som bygger passionerade ambassadörer av deras varumärke, är osjälviska och tänker på sig själva i kontexten av andra. De tänker på sig själva i termer av vad de kan ge publiken. Du är mentorn. Din roll som mentor är att påverka hjälten (publiken) vid kritiska ögonblick i hans liv.Tänk på hur du passar in i deras liv. Du gör framträdande i din hjältes stora liv för att hjälpa honom att komma loss och ge resurser för att hjälpa honom i hans resa. Ja, du har viktig information att förmedla och försäljning att göra, men ditt innehåll bör erbjuda värde först. Dina behov måste komma på andra plats. Mentorn bör ge hjälten viktig, användbar information. Du bör också motivera hjälten när hon är rädd eller tveksam och ge hjälten verktyg för sitt verktygsbälte. Oavsett vad verktyget är, ska publiken lämna varje innehåll du delar och veta något de inte visste förut och med förmågan att tillämpa den kunskapen för att hjälpa dem att lyckas. Så får du din publik att fortsätta uppmärksamma och i slutändan lita på dig.