Kategori



Allmän information

Lokalitet: Stockholm, Sweden

Telefon: +46 77 123 00 00



Adress: Sankt Eriksgatan 113 11343 Stockholm, Sweden

Hemsida: www.previa.se/

Anhängare: 1301

Recensioner

Lägg till recension

Facebook -blogg



AB Previa 15.10.2021

De allmänna rekommendationerna om distansarbete har tagits bort och vi välkomnas nu tillbaka till våra arbetsplatser. Men hur ställer sig medarbetare till det egentligen? En ny undersökning gjord av Kantar Public genomfört i Sifopanelen på uppdrag av Previa visar att många medarbetare, framför allt kvinnor, känner sig stressade över återgången till kontoren. Många som arbetat hemma i stor utsträckning under pandemin har trivts bra med det och haft en upplevelse av att balansen i livet förbättrats. Att återgå till arbetsplatsen kan för en del personer innebära att livspusslet blir krångligare igen, vilket kan bidra till stress, säger Lena Karin Allinger, psykolog och organisationskonsult på Previa.

AB Previa 05.10.2021

Tisdag 28 september bjuder Previa in till ett kostnadsfritt webbinar om vikten av återhämtning i vardagen. Vi går igenom grunderna för hur ni kan arbeta med återhämtning, både som individ och organisation, för att undvika stress och utmattning. Välkomna! Sista anmälningsdag: 26 september (kl. 17:00)

AB Previa 27.09.2021

Från den 29 september tas rekommendationerna om att arbeta hemifrån bort. Men efter att ha arbetat på distans i över ett år är det många medarbetare som fått en ny syn på arbetslivet. Som ledare och chef innebär det nya förutsättningar och attityder att förhålla sig till i sitt ledarskap.

AB Previa 17.09.2021

När handintensivt arbete blev en del av lagstadgade medicinska kontroller bestämde sig ICA Sverige för att göra en nysatsning i sitt förebyggande arbete kring förslitningsskador. En riskbedömning som gjordes ute i olika butiker och avdelningar visade var de skulle lägga fokus. Att medarbetare får kunskap om hur de ska arbeta hållbart har stor betydelse för hur vi kan förebygga skador och sjukskrivningar. Kom ihåg!... Efter arbetsmiljöverkets omarbetade regler för medicinska kontroller i arbetslivet börjar nytt krav på kontroller för handintensivt arbete gälla från 1 november 2021. See more

AB Previa 30.08.2021

Torsdag 9 september bjuder Previa in till ett kostnadsfritt webbinar om nya förväntningar när vi börjar återgå till kontoren. Vi diskuterar hur ledarskapet påverkas och hur du som chef behöver agera i förhållande till medarbetarnas attityder och de nya förutsättningarna i arbetslivet. Välkommen! Sista anmälningsdag: 7 september

AB Previa 17.08.2021

Många företag och organisationer har börjat planera för återgång till kontoren, och allt fler satsar på en omställning till en hybrid arbetsplats. Att planera för ett hybridkontor för med sig många fördelar men innebär också en stor förändring. Det kräver planering, kunskap och en noggrann riskbedömning över den nya situationen för att det ska bli en hållbar arbetsmiljö för chefer, för de medarbetare som trivs med att arbeta på distans och för de som längtar tillbaka till kontoret.

AB Previa 31.07.2021

Antalet registrerade fall av postcovid fortsätter öka. Symptomen varierar stort från person till person, somliga kan leva på som vanligt medan andra har svårare symptom som påverkar vardagen. Som chef och ledare är det viktigt att kliva in och agera om en medarbetare inte mår bra och arbetsförmågan påverkas. Anna Sporrong är rehabsamordare på Previa och berättar vad man ska tänka på när en medarbetare fått diagnosen postcovid.

AB Previa 27.07.2021

Vad är egentligen en kris, hur bemöter man sina kollegor i en krissituation och vad är din roll som ansvarig? Det finns fortfarande några platser kvar till vår krisstödsutbildning 16 september. Under en heldag går vi igenom grundläggande teoretisk kunskap om kriser och krishantering samt hur du som ansvarig kan förstå och stötta enskilda medarbetare och grupper. Läs mer om utbildningen och anmäl dig!

AB Previa 13.07.2021

Hur vill du arbeta efter pandemin? De flesta uppskattar det mer flexibla arbetslivet och många företag planerar för att fortsätta varva kontor med att jobba hemifrån även i framtiden. Vi har pratat med Irene Jensen, professor i metoder för företagshälsa, som forskar på hur man kan förbättra arbetslivet och arbetssituationen. Hon välkomnar hybrida kontorslösningar men ser även nya utmaningar som företag och organisationer måste ta hänsyn till när de planerar för framtiden.

AB Previa 21.06.2021

Ingen ska behöva bli utsatt för mobbning och kränkande särbehandling, ändå är det ett vanligt problem på många arbetsplatser. Med hjälp av nya riktlinjer ska arbetsgivare få mer kunskap och hjälpmedel gällande hur de kan hantera och förebygga konflikter.

AB Previa 01.06.2021

På Unilevers glassfabrik GB Glace i Flen ville de skapa trygghet bland sina medarbetare under pandemin och samtidigt hålla produktionen på fabriken igång. De bestämde sig för att erbjuda snabbtest för covid-19 på arbetsplatsen vilket har resulterat i att de kunnat upptäcka medarbetare som varit smittade, trots att medarbetaren inte uppvisat några symptom.

AB Previa 22.05.2021

Att bli utsatt för mobbning och kränkande särbehandling innebär stort lidande, inte bara för individen, utan kan påverka andra medarbetare runt omkring på flera sätt. Onsdag 9 juni anordnar Previa ett kostnadsfritt webbinar där vi går igenom de nya riktlinjerna gällande sociala hälsorisker och pratar om hur vi kan förebygga och hantera mobbning och kränkningar på arbetsplatsen. Välkomna! Sista anmälningsdag: 7 juni